Bericht uit Sukhothai (en nieuwe foto's!)

6 augustus 2009 - Sukhothai, Thailand

Hallo allemaal,

inmiddels zijn we alweer een paar dagen verder.
Ons laatste bericht was dat we naar Ayutthaya gingen.

Daar zijn we 1 dag geweest. Hier hebben we fietsen gehuurd en hebben we de hele dag wat rondgereden. Dat was een goede manier om veel te zien.
Ayutthaya heeft veel ruines van vroegere tempels. Heel mooi om te zien.
Over prijzen blijven we ons hier verbazen.... Het diner was maarliefst 18 euro (voor ons samen inclusief drank)!
IMG_0423IMG_0397 (deze foto's staan ook in het fotoalbum op deze site)

De volgende dag zijn we naar Khao Yai (National Park) gegaan.
Hoewel het hotel anders doet vermoeden, is de jungle vlakbij.
De kamer was een complete woonkamer. Erg mooi.
IMG_0452 (Medium)

Maar dan..... een half uurtje rijden, en dan sta je in de 'Bat cave' met tienduizende vleermuizen om je heen. En tot overmaat van ramp liepen we een scorpion spider tegen het lijf.
IMG_0501 (Medium) (die zwarte 'puntjes' zijn vleermuizen)

IMG_0512 (Medium)en dit is dan de scorpion spider.....brrrr....

Daarna reden we door naar een punt waar we volgens de gids 'Millions of bats' zouden zien.
En hij had gelijk! Vanuit een grot gingen alle vleermuizen erop uit om eten te vangen.
Het duurt een UUR voordat de hele stoet buiten is. Een heel indrukwekkend gezicht!IMG_0627 (Medium)IMG_0614 (Medium)IMG_0604 (Medium)

De dag daarna begon het echte werk..... de jungle in!
We kregen speciale sokken voor over de broek (ivm bloedzuigers en ander ongedierte) en daar gingen we dan! Het was een zware tocht!
We hebben heel veel apen gezien. En verder ook slangen, spinnen en een schorpioen.
IMG_0994 (Medium)

In de jungle hebben we ook een waterval gezien.
Het zwemmen hier hebben we maar achterwege gelaten! :-)

IMG_0865 (Medium)

IMG_0965 (Medium)IMG_0761 (Medium)

Vanuit Khao Yai zijn we verder gereisd naar Sukhothai.
Ons was verteld dat de busreis 6 uur zou duren.... Dit werden er (dankzij de langzame bus) uiteindelijk 9. Het was zo saai dat Marc inmiddels de Flair, Viva en Yes uit heeft :-).

Vandaag hebben we hier een scooter gehuurd en hebben we Sukhothai onveilig gemaakt.
Ook dit was erg leuk om te doen. 26 jaar en voor het eerst op een scooter... zo zie je maar, je bent nooit te (getr)oud om te leren :-)
IMG_1132 (Medium)IMG_1118 (Medium)

Sukhothai is een beetje vergelijkbaar met Ayutthaya qua ruines van tempels, alleen is hier alles gesitueerd in een mooi park.

Zo, nu gaan we weer een Leffe / Palmpje drinken!
Dankzij de Lonely Planet weten we hier een leuk restaurantje van een Thais / Belgisch koppel.
Erg leuk! En lekker!! (dat weten we dus al van gisterenavond).
Weer eens wat anders!

Tot de volgende keer!
Sawadee!

p.s. voor meer nieuwe foto's: klik hier.