Chiang Mai

9 augustus 2009 - Chiang Mai, Thailand

Er staan weer nieuwe foto's en ook 3 videofilmpjes op de site.

Poeh....even bijkomen van een enerverende dag!

Vanuit Sukhothai zijn we met de trein naar Chiang Mai gereisd.
Met de trein reizen is niet zo heel snel. De reis duurde 7 uur, maar het was wel comfortabel reizen.

Ook in Chiang Mai hebben we weer een leuk hotelletje.
Gisterenochtend hebben we een korte wandeling door de stad gemaakt.
Ook hier hebben we weer een paar mooie tempels en Buddha beelden gezien.
Dat blijft heel indrukwekkend.
Vervolgens hebben we een paar "fabrieken" gezien. Namelijk van Thaise zijde, juwelen, beschilderde beeldjes en leer (dat laatste was alleen een winkel overigens).
Het maken van zijde was vooral erg leuk om te zien.

Daarna zijn we nog even over de Saturday Market gelopen. Overal op straat wordt gekookt en gegeten. Ook dat blijft leuk om te zien, maar wij hebben ons er nog niet aan gewaagd.
Toen het begon te regenen, zijn we een leuk restaurantje in gevlucht.
Uit nood geboren, maar het bleek een goede keus. Een gezellige plek!
En toen, naar volkssport nummer 1: Thai boksen!IMG_1424
We kregen een beetje een deja vu van het stierengevechten.
De show er omheen, het ritueel van de boksers voor de wedstrijd was leuk om te zien.
Hoe ze elkaar daarna slaan en trappen is iets minder vrolijk. Maar, het viel best mee om te zien.
Toppunt waren wel de "ladyboys". In de bar naast ons werkten zij in de bediening.
Tussen 2 wedstrijden door voerden deze "vrouwen" dansjes op, tot overmaat van ramp zelfs een keer op "Heb je even voor mij".... Jaja, Fransje kennen ze zelfs in Thailand. Al bleek het playbacken nog niet zo makkelijk!
IMG_1391

Vandaag hadden we nog een dag in Chiang Mai.
Vanochtend zijn we vertrokken naar een gebied vlak buiten de stad.
Hier zijn we de volksstam van de lange nekken (Long Necks) gaan bezoeken.
De kettingen die deze vrouwen omhebben wegen zo'n 5 kilo. Behoorlijk zwaar dus.
Het was wel heel leuk om te zien.

IMG_1504IMG_1501

Maar, we hebben meer gedaan vandaag..... namelijk; slangen en tijgers.
We hebben een paar enorme slangen gezien, waarmee ook een show werd gegeven.
Nou, koud hadden we het sowieso al niet, maar toen kregen we het pas echt warm!
IMG_1572

Tenslotten zijn we naar Tiger Kingdom geweest.
Hier kun je het verblijf van de tijger in, haar aaien en natuurlijk foto's maken.
Ook dat was natuurlijk best wel even spannend, maar wel erg leuk om te doen!
Alweer een enorme ervaring rijker!!!

IMG_1679

Sawadee!

IMG_1561

1. Dennis Ernes:
    10 augustus 2009
    Kunnen jullie wel hè, ons wat jaloers maken hier! Ziet er super uit! Geniet ervan, maar dat hoef ik er niet bij te zeggen eigenlijk hè!

Groetjes,
    Dennis
  2. Pascal Stevens:
    Waaaaauw :-)
    Wat een geweldige foto's!
    Wat een leuke huisdieren hebben ze daar in Thailand zeg ;-)
    Veel plezier en geniet er van.

Groetjes,
    Pascal
  3. Oma Marlie en Opa Ger:
    Hee jullie,
    Vanuit Zitterd even een berichtje.Erg indrukwekkend allemaal,mooie foto's,en lekker eten zo te zien. Marc nog van harte Proficiat,een beetje laat maar welgemeend!Hebben even moeten googlen om op jullie site te komen,maar het is gelukt!!We blijven jullie nu volgen!Sjiek hoor!!Geniet nog verder!!
    Groetjes Ger en Marlie
  4. henk & wies:
    10 augustus 2009
    Héérlijk om weer thuis in Puth te zijn om eindelijk jullie foto's én filmpjes te kunnen bekijken . Want wij zijn in het buitenland niet zó handig met internet (ha-ha).
    Wát hebben wij genoten.
    Geniet vooral verder ,dieke poen , bedankt én Adieë wa.
  5. Marjolein:
    11 augustus 2009
    We genieten helemaal mee op afstand! Wauw, wat een reis, wat een rijkdom aan indrukken en ervaringen. Zuig alles op en stop het diep in je hart om nooit meer kwijt te raken.

liefs,
    en doe mij ook maar zo'n stoeipoes...
  6. Menoake:
    11 augustus 2009
    Oij alle 2!

Wat een geweldige foto's!!! Zeer indrukwekkend allemaal om nooit te vergeten.
    Geniet verder en tot de volgende keer.

Tap- o- choi,
    Menoake
  7. Nicolle:
    12 augustus 2009
    Lieve Judith en Marc!

Wat maken jullie voor mooie dingen mee allemaal! Geniet er maar van! Ivo en ik zijn net terug uit Madrid (wat ook super was!), maar met deze reis maken jullie me toch een beetje jaloers.

Liefs, Nicolle
  8. monique en frans:
    13 augustus 2009
    Hallo jullie twee.

Wat een geweldige reis, we zijn jullie (een beetje jaloers) aan het volgen en merken dat jullie het reuze naar jullie zin hebben. Een reis om nooit te vergeten. Geniet ervan.

Monique en Frans.