Jungle Book - deel 2

12 augustus 2009 - Khao Sok, Thailand

Sawadee,

Hier ons volgende berichtje.

De tweede avond in Chiang Mai, nadat we ons laatste berichtje hebben geschreven, zijn we nog gaan eten. Namelijk een Kantoke dinner. Dat houdt in dat het eten op dienbladen wordt geserveerd en ondertussen worden er dansvoorstellingen gehouden.
IMG_1708IMG_1709

Vanuit Chiang Mai zijn we naar Bangkok terug gevlogen.
Een uurtje met het vliegtuig…..zo snel kan het dus ook!!!
IMG_1755

Vanuit Bangkok hadden we de slaaptrein naar Surat Thani. In eerste instantie leek het wat ongemakkelijk, maar uiteindelijk viel het “stapelbed” best mee.
Op het station werden we opgehaald om naar Khao Sok te gaan. Het tweede National Park dat we bezochten. We wisten dat onze slaapplaats een “treehouse”, oftewel een boomhut zou zijn….. Maar toen we bijna daar waren werden we gewaarschuwd…. Jullie moeten de ramen en deuren van jullie kamer goed dichthouden, anders kunnen er apen binnen komen…. Slik!
IMG_1800
Ja, je zou zeggen dat na het aaien van tijgers niks meer eng is, maar deze gedachte was toch wel even schrikken.
Een paar huisjes verderop is het inderdaad misgegaan, maar gelukkig hebben wij geen ongewenst bezoek gehad.

Het “hotel” lag direct aan de rivier. Een super mooie ligging midden in het regenwoud.
IMG_1802
De eerste dag hebben we hier een tochtje met een kano gemaakt. Onderweg hebben we slangen gezien en ook genoten van de prachtige omgeving.
De volgende dag hebben we een “Lake Tour” gedaan. Na een stukje varen was het tijd voor de volgende tocht door de jungle. Maar dit keer geen droge tocht…. We moesten een aantal keren de rivier oversteken. “Tot aan je knieen in het water” zei de gids vantevoren. Nou, zo hoog zitten onze knieen echt niet!!!
IMG_2106IMG_2118

Het was wel erg leuk om te doen!