Eerste bericht uit Thailand!

29 juli 2009 - Bangkok, Thailand

Sawadee! (Hallo!)

Na 2 dagen Bangkok hebben we nu even tijd om een berichtje te zetten op onze weblog!
Na een goede vlucht werden we eerst (op afstand met een hypermoderne infrarood scanner) getest op lichaamstemperatuur. Blijkbaar hadden we allebei geen Mexicaanse griep, want we mochten door.
We werden opgewacht door een luxe prive auto en naar het hotel gebracht.
Even douchen....en de stad verkennen! Vanwege de regen werden we naar het MBK geloodsd, een waaaaaanzinnig groot winkelcentrum met prijzen waarvan we achterover sloegen (zo goedkoop).
Na even rondgelopen te hebben zagen we toevallig een bordje met ' fifth food avenue'.
Dus....we gingen kijken, want we hadden best een beetje trek gekregen.
Dat zag er goed uit! Verschillende soorten eten uit diverse landen in een groot restaurant.
Uiteraard kozen wij voor Thais. Voorgerecht, hoofdgerecht en wijn samen voor ons beide 1000 Bath (20 euro), waarbij de 2 glazen wijn bijna net zo duur waren als 2 voor- en hoofgerechten samen :-)

Na heerlijk gegeten te hebben zijn we naar de Sky Bar geweest.
Een mojito / cai pirinha op het dak van de 64e verdieping! Wat een uitzicht!!!

Vanochtend half 6 de wekker, want om 7 uur stonden de fietsen klaar.
We hebben veel dingen gezien, waaronder Chinatown. Overal is er eten op straat. Op elke hoek staan er mensen te BBQen / wokken / koken. De geuren komen je van alle kanten tegemoet.
Ook een boottocht met een longboat hoorde hierbij, sjonge, wat gaat zo'n ding hard!!

Opeens stopte de boot, want.... daar zat een varaan! Oeps, daar wil je niet bij in het water liggen!
Nu weten we waarom Bangkok ook wel het Venetie van het Oosten genoemd wordt. Alleen is Venetie waarschijnlijk een stuk schoner. Bah! We hebben heel wat 'smerige'  dingen gezien.

Daarna hebben we met een TukTuk door Bangkok gesjeesd. Wat we niet wisten, was dat de bestuurder gratis benzine krijgt om klanten kledingzaken binnen te brengen. Dus inmiddels hadden we al 4 pakken kunnen laten aanmeten (had gekund...voor 4500 Bath per stuk incl hemd en stropdag, maar 3 weken ermee slepen is ook niet alles....).

Het Grote Paleis was helaas dicht. Over 3 dagen zijn we weer terug in Bangkok, dus misschien hebben we dan meer geluk. In plaats daarvan zijn we nu de Golden Mount, met daarop een tempel, geweest. Heel veel trappen...maar wel mooi uitzicht boven.

Zo, nu gaan we weer de stad in en kijken wat we vanavond te eten krijgen :-)

Tot ziens!
Aan mannen: Lah-gone khrap!
Aan vrouwen: Lah-gone kha!

1. Jos Dormans:
    29 juli 2009
    Hallo jullie twee, zo te zien hebben jullie het fantastisch naar jullie zin. Blij dat jullie een goede reis gehad hebben. Heb maandagnacht gekeken of het vliegtuig vanuit Helsinki vertrokken was. Om 00.40 uur stond op internet nog geen vertrektijd dus ik was bang dat jullie daat al een paar uur vertraging hadden. Gelukkig niet dus. De foto's zien er indrukwekkend uit. Geniet ervan en wij wachten in spanning op het volgende bericht. xxx
    Marc: Lah-gone khrap en voor Judith Lah-gone kha. (geen idee)
  2. Desiree en Roger:
    29 juli 2009
    Leuk om op deze wijze ook een beetje samen met jullie op huwelijksreis te zijn. We zijn zelf al eens een paar dagen in Bankok geweest zakelijk, maar aan jullie reisverslag en foto's te zien, moeten wij toch naar maar eens terug gaan. Ziet er allemaal TOP uit. Veel plezier nog met het vervolg van jullie reis.

Desiree en Roger.
  3. R stijnen:
    29 juli 2009
    Het is toch geweldig ,dat wij kunnen mee genieten van jullie
    huwelijksreis .Geniet er van.

Harrie en ik kijken al weer uit naar de volgende aflevering.

Liefs en eine dikke poen Harrie en Rina.
  4. Simy en Maria:
    29 juli 2009
    Hoy Marc en Judith, gelukkig goed aangekomen en een fijne vlucht gehad.Jullie hebben al heel wat gedaan in die korte tijd dat jullie er zijn. En smaakt het eten uit Thailand.Het is leuk om jullie reis zo mee te volgen het is net of we er een beetje bij zijn .Wij hopen dat het gezellig blijft op jullie spannende huwelijksreis.Heel veel groeten van Simy en Maria,nog heel veel plezier.
  5. henk & wies:
    30 juli 2009
    Hói lieve honymoon'ers, wij zijn net terug van Kerkrade,op d'r maat was tiëkezingen en het woar weer gezellig.
    Máár we waren wel nieuwsgierig of er al bericht van jullie was
    en tot onze verbazing was er al een prachtig verslag van jullie verblijf in Thailand. Super om die mooie foto's te zien en wat hebben jullie al veel gedaan. Veel plezier verder en wij kijken uit naar jullie volgende bericht. Dieke poen én wij zeggen adieë wa.
  6. monique en frans:
    30 juli 2009
    Geweldig, wij leven met jullie mee. Tot het volgende bericht, we blijven jullie volgen en nog veel vakantieplezier.
  7. R stijnen:
    30 juli 2009
    Ik ben zeer onder de indruk van hetgeen jullie beiden mogen beleven in Thailand.
    Nog veel prettige dagen op jullie honeymoon reis.

Groetjes Harrie.
  8. Maud en Rob:
    Hey Mark en Judith,

Tja wat zullen we zeggen, prachtig toch? Een super idee om jullie ervaringen op deze site te zetten. The Sky is the limit! Geniet van alles en laat ons snel weer verrassen met mooie foto's en facinerende verhalen. p.s. (confectiemaat van Rob... Tuk Tuk, Tuk Tuk)
    Tot snel, Groetjes Maud en Rob
  9. Simy en Maria:
    30 juli 2009
    Hoy Vakantiegangers, alles goed.Vanaf vandaag 30 juli gaan wij jullie even verlaten.We vliegen vannacht om 5 uur naar Portugal voor onze vakantie. Wij hopen jullie over 12 dagen weer te begroeten op de honymoonsite.Tot dan nog heel veel plezier.Groetjes uit Haaften Simy en Maria.
  10. Marc & Hortence:
    30 juli 2009
    Loat goane 'n krap?! Of zo get, hahaha!

Veer volge mit veul plezier en interesse eur reis en genete hiejlemoal mit ug mit! Ut zal waal un hiejle ervarig zeen en v'r verheuge os al op d'n oavend dat v'r álle foto's mótte koame kieke, pffffff!

Loat os neet te lang op ut volgende shtukshke verslaag wachte!

Groetjes oet Joabeek, knuffels van os!!!!

XX Hortence & Marc (2.2!)
  11. henk & wies:
    31 juli 2009
    Sjiek op dees maneer, geweldig, wát geneet geer ... tenminste zo veule veer dat !
    Sloape in ein drijvend hotel mit klamboe geine stroom allein mer olie lempkes ,mer waal al olifanten gezeen.
    Woare er auch vlinders ? (hm. ha-ha- ! ) En dan die river kwai, wie heeft er het hart'st gefloten ? Wij zijn nu ook de koffers aan 't pakken voor Filzmoos en hopen maar dat we jullie tussen de bergen ook kunnen volgen.
    Dieke poen voor jullie twee. Ën geneet .. allein mer !!
  12. nettie doomen:
    31 juli 2009
    marc. en judith erg leuk om dit te volgen, heel veel plezier dikke kus nettie
  13. joke van den berge:
    1 augustus 2009
    hallo, honeymaan gangers via rina mochten wij mee genieten
    van jullie reis. inmiddels hebben wij onszelf gemeld.
    indrukwekkend wat jullie te zien krijgen en al gezien hebben.
    hopen dat er nog meer volgt. groetjes joke en bram.
  14. Menoake:
    1 augustus 2009
    Oij (voor Marc) Oij (voor Judith)!!

Goed te lezen dat jullie het zo naar de zin hebben.
    Het ziet er allemaal geweldig uit, geniet ervan, maak foto's en verslagen zodat wij er ook niks van hoeven missen.

Tjoi -tu -poi,
    Menoak
  15. henk & wies:
    2 augustus 2009
    Vanaf ons vacantieverblijf in Filzmoos hebben we jullie prachtige foto"s bekeken....SUPER....Geniet verder van jullie Honnymoon,en wij verheugen ons op jullie vervolgverhaal !
    Groetjes en Poen