Weer terug in de "bewoonde wereld"

1 augustus 2009 - Bangkok, Thailand

JA! We zijn weer terug in Bangkok, waar stroom en ook internet is, dus tijd voor het volgende berichtje.

Vanuit Bangkok zijn we vertrokken naar Kanchanaburi.
Eerst per bus en daarna weer een longtail boat.
We werden naar de Bridge over the River Kwai gebracht. Jullie vast bekend (uit de film)....
De rails die door de Japanners is aangelegd om een verbinding met Birma te krijgen, om op die manier China te kunnen overmeesteren.

Ook hebben we het (oorlogs)museum en de begraafplaats gezien van de militairen.
Onvoorstelbaar dat bij het bouwen bijna 120.000 mensen gestorven zijn!

Daarna op naar ons "floatel", een drijvend hotel, op de River Kwai.

Geen stroom, dus 's avonds met een olielampje je kamer op en dus ook geen warm water.
Brrrrr..... Harrie, we hebben vaak aan je gedacht: "Jesus Christ! Shaving with cold water!!!"
's Middags hebben we Mon Village bezocht. Een dorpsstam in de jungle, oorspronkelijk afkomstig uit Birma. Deze mensen leven erg primitief, maar zijn inmiddels wel ingesteld op toerisme. Ze hebben kleine winkeltjes en zelf hebben ze ook mobiele telefoons :-). Deze moeten ze opladen tussen 10.00 en 17.00 uur door middel van een generator.
's Avonds hadden we de twijfelachtige eer om een dansshow van hun te mogen bezoeken.

Het was even spannend, maar we hebben heerlijk geslapen op de rivier.
De volgende dag hebben we 's ochtends de Hell Fire Pass bezocht, de rails die ook over de Bridge over the River Kwai gaat. De naam Hell Fire komt door de erbarmelijke omstandigheden waarin gewerkt moest worden. Iedereen moest 16 tot 18 uur zonder pauzes doorwerken in stromende regen of zinderende hitte. Er werd gewerkt met 3 groepen. De eerste moest gaten in de rotsen boren, de tweede dynamiet erin plaatsen en de derde puin ruimen.
In de tijd dat het 90 dagen achter elkaar regende konden er geen olifanten ingezet worden voor het zware werk.

Over olifanten gesproken.... 's middags hebben we in Mon Village een ritje op een olifant gewaagd.
Een hele leuke ervaring om door elkaar geschud te worden boven op zo'n beest.
Henk, het is allemaal goed gegaan ;-)

Terug bij de River Kwai heeft Marc een duik in de rivier gemaakt.
Met de stroming mee....en zorgen dat je op tijd het trapje weer op bent... want anders, kom je uiteindelijk in de Oceaan terecht :-)

Eigen foto's plaatsen lukt nu nog even niet, dus die volgen nog.

Vanochtend hebben we nog een stukje gereden over de Death Railway met de trein.
Daarna was het tijd om terug naar Bangkok te komen.

Daar hebben we zojuist bij een van de beste Italiaanse restaurants gegeten (want na 5 dagen Thaise lunch en diner, ben je wel even toe aan wat anders).
We hebben hier HEEL duur gegeten. Italiaans buffet voor 18 euro (900 Bath) p.p. :-)
En het was HEERLIJK!
Jos, zelfs de Limoncello van 120 Bath was BIJNA net zo lekker als die van jou :-)

Nu gaan we weer slapen en morgen gaan we verder naar Ayutthaya.

Even een correctie op ons vorige bericht, voor wat betreft "tot ziens" in het Thais.
Het gaat erom WIE het zegt, niet TEGEN wie je het zegt.

Dus,
Marc zegt: "Lah-gone khrab"
Judith zegt: " Lah-gone kha!"

1. Jos Dormans:
    1 augustus 2009
    Hallo, leuk weer zo'n verslag. Jammer van de foto's. Zullen wel 2 zware dagen zijn geweest voor Marc om zonder internet te moeten leven. Maar gelukkig was er de telefoon nog. Dat van die limoncello kan ik BIJNA niet geloven. Breng me maar een bath vol mee kan ik ook eens proeven. Wij wensen jullie nog heel veel plezier, geniet ze. Renate en Jos
  2. R stijnen:
    1 augustus 2009
    Wij hebben weer genoten.Interessant.wij hopen dat Marc veel foto`s maakt

Groetjes Harrie Rina.
  3. joke van den berge:
    2 augustus 2009
    bram en ik vinden het leuk om jullie zo te kunnen volgen
    the river kwai is zeker indrukwekkend.
    gelukkig zijn er nog mooie dingen.
    schommelde de boot niet erg?
    ""de limoncella ""
    van jos hebben wij al hele verhalen over gehoord.groetjes j=b
  4. Anja:
    Hey Breur en Zus!

Geweldig om zo jullie reis een beetje mee te mogen maken!

Xx
  5. Marc & Hortence:
    Alowah, of zoiets :)

Het zal inderdaad een handicap voor Marc zijn geweest om een paar uur zonder internet te hebben gezeten, poeh poeh, hahaha!
    Het is geweldig om vanaf zo'n afstand mee genomen te kunnen worden op jullie reis, behalve de temperaturen, kunnen wij ons zo een goed beeld vormen van wat jullie allemaal mee maken!

Blijf On-line, blijf schrijven!

Knuffels, Hortence & Marc!!
  6. Anja:
    3 augustus 2009
    Super mooie foto's!
    Geweldig die Boedah's allemaal. en de hut en de olifanten trip....
    Geniet ervan....! xx